onsdag 25. mai 2011

SELVVALGT PROSJEKT

Problemstilling: Ta et utgangspunkt i et Bilde og bearbeide det. Overføre motivet til trykk.
-     
-          Jeg har valgt å bruke Photoshop som redskap og valgt å ta inspirasjon fra et bilde og skape et eget inntrykk i et monotrykk. Jeg legger mest vekt på farger og organiske former i komposisjonenen min som jeg lager.
 
 

Utviklingsprosess
 
Her er det utforsket forskjellig bakgrunnsfarge, trykkemetode og dannelse av organiske former.
Endelig Resultat

Komposisjonen i mitt bilde består av organiske linjer som sprenger A3 formatet og danner et abstrakt inntrykk. Jeg har også valgt å plassere figurative sommerfugler for å danne en helhet i bildet. Bildet inneholder alle fargene fra Ittens fargesirkel som både danne, lys - mørk kontrast og komplementær kontrast. Jeg har valgt å plassere en svart og en hvit sommerfugl for å danne en kontrast opp mot hele bildet som består av sterke farger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar